Alla inlägg under mars 2010

Av Sofia - 19 mars 2010 21:01

19 mars 010

Idag var min sista dag på min pratik på fyrisskolan. Det har varit två långa rolitga veckor men skratta och gjäldje. Idag hade vi avslunings fika sista timmen.

Det känns tråkigt och jobbigt och veta att man inte kommer vara där på måndag.

Har trivs jätte bra och har fått många nya vänner som jag kommer att sakna nu.

Jag hoppas att vi kan hålla kontaken än då.

Av Sofia - 13 mars 2010 20:57

Den 13 mars 010

Idag har jag åkt skidor i kungsbeget. Det var härligt men samtidigt jobbigt. Jag råkade åka ner för en svart backe. När vi kom hem så åt vi sushi och nu lyssnar jag på melodifestivalen. Snart ska jag nog kolla på en film.


Av Sofia - 11 mars 2010 20:42

Den 11 mars 010

Idag har vi haft handel och estetiskt. I handel pratade vi om att vara trevligt när man jobbar i en butik och så gjorde vi i ordning brev till alla föräldrar som har barn på skolan. Vi hade även media. vi fick fortsätta med vi broser med våra idolel på.

Av Sofia - 10 mars 2010 20:39

10 mars 010

Idag har vi haft idrott och Mudie. På idrotten hade vi stryke träning. Det var jobbigt. Sen hade vi svenska. det gick inte så bra. Man skulle stava och jag blev jätte Nervös så jag kände att det inte gick så bra.

Av Sofia - 9 mars 2010 20:36

9 mars 010

Idag har jag pova på programet Kök och restrung. Vi gjorde chokladbollar. Hade även data. vi skulle hitta saker på nätet. När jag kom hem gjorde jag läxor till min vanliga skola. Det gick inte så bra i slutet, för jag var typ övertrött och bara skrattade.

Av Sofia - 8 mars 2010 16:40

Måndag dag 8 Mars 010

Idag var min första dag på min pratik på Fyrisskolan. Jag och min kompis ska vara där i två veckor. Idag hade vi engelska och idrott. Fick även skåp och våra nyckal. Ikväll blir det första Anlunda familjen och sen spårlös. En hel kväll framför tv.

Av Sofia - 7 mars 2010 18:30

Söndag den 7 maars 010

Idag har jag varit på läsning med min konfa grupp från elva till fyra. Det var roligt. Till lunch åt vi pastasallad och mackor. Efter läsningen var slut åkte min kompis hem med oss.   

Av Sofia - 6 mars 2010 11:58

Vänskap!

Ja, vad är entligen riktigt vänskap? Jo,  riktigt vänskap är att bryr sig  och ställa upp för en person. Man kanske inte träffas varje dag, men man har kontakt ändå.När personer inte träffas på ett tag så längtar man och saknar man den kompisen. Men om man inte saknar personen som man inte har träffa betyder det då att vänskapen är över. Att det är dags och gå skilda vägar i livet.



När man saknar vänner känns det att den personer är en viktigt person i ens liv. Det kanske inte finns någon mening med livet utan den person och då växer saknade för varje dag som går. Vänskap kommer och går, men en äkta vän försvinna inte så lätt. Äkta vänner är de som alltid finns för varandra vad som än händer och vart man än går.

På dagarna så tänker du på den kompisen du så längre har saknat och kanske du önskar att den personer var nära.

Riktiga vänner finns alltid nära fast de är långt borta och du kannske inte kan ser de, men de finns ändå nära dig.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards